החברה לפיתוח תוכניות לטיפוח רגשי וחברתי לילדים ובני נוער, צוותי חינוך והורים. באמצעות כלים מעולם NLP

אודות המסע אל ההר

הסיפור שלי

שלום ונעים מאוד

אני עירית משה זגרון, מלוות דרך למסעות פנימיים, מרצה, מנחת קבוצות, טריינר NLP, יזמית ומפתחת שיטת “המסע אל ההר”, שהיא תכנית להעצמה אישית, רגשית וחברתית לילדים ובני נוער בשיטת ה NLP.

התוכנית מעניקה מעטפת רחבה לכל מה שקשור בעולם הילדים, לרבות עבודה עם צוותי חינוך, הורים, בני משפחה וכמובן עם הילדים עצמם.

“המסע אל ההר” נולד מתוך המסע האישי שלי כילדה ביישנית עם קושי בוויסות רגשי וחושי. נולדתי וגדלתי בבאר שבע. כילדה שקטה ונחבאת אל הכלים, חוויתי את העולם בעוצמה מוגברת ובהצפה רגשית. הקשיים אותם חוויתי לא פסחו על אף תחום בחיי – בלימודים, עם חברים וכמובן מול עצמי.

מפוחדת ומבוהלת חיפשתי ללא הרף כלים שיעזרו לי ליצור בתוכי שלווה, בהירות וסדר פנימי, עד אשר מצאתי את המזור בחיבור לטבע, למסעות ולאדמה.
ימים שלמים טיילתי במדבר בחקירה והבנה של מציאות חיי. המדבר נטול הגירויים הפך עבורי במהרה לאי מבטחים ומצאתי בו מפלט מהרעש והדרמה שבחוץ. המסעות שלי בו חיברו אותי חזרה לשקט ובנו בתוכי עוגן איתן שהפך אותי למי שאני היום.

את האהבה שלי לילדים ונוער גיליתי אי שם לפני כ-30 שנה. כבוגרת לימודי תיאטרון, הנחתי סדנאות תיאטרון לילדים ונוער כמרחב להעצמה, ביטוי אישי וגיבוש הזהות. שם נחשפתי אל עולמם הרגשי, אל הקשיים שהם חווים, אל הרצונות ודפוסי החשיבה שלהם ושם גם ריפאתי אט אט את הילדה הרגישה שהייתה בתוכי.

המסע אל ההר

את תכנית “המסע אל ההר” פיתחתי מתוך מפגש אקראי עם קבוצה של נערים שהושעו משיעור בבית ספר. באותה עת כבר עבדתי עם כלים מתקדמים מעולם ה-NLP. הייתי נפגשת עם הנערים אחת לשבוע וכך ממפגש למפגש נבנתה והתגבשה כחוט השני תכנית יצירתית קבוצתית סדורה ומובנית להעצמה אישית, רגשית וחברתית לילדים ובני נוער בשיטת ה- NLP.

התוכנית אושרה ע”י משרד החינוך והיא פועלת בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ מזה למעלה מ-18 שנים. תכנית המסע אל ההר משלבת את הידע והכלים שרכשתי בעולם ה-NLP ואת הניסיון העצום שצברתי בעבודה עם ילדים במערכת החינוך ב-30 שנות עבודתי.

תכנית המסע אל ההר מציעה מענה לילדים ולבני נוער המגלים קשיים רגשיים וחברתיים בבית הספר ומחוצה לו וכוללת אוסף מגוון של כלים ומיומנויות לפיתוח גמישות מחשבתית, רגשית והתנהגותית. 

תהליך העבודה כולל חיזוק יכולות ומשאבים, שיפור התקשורת התוך אישית והבינאישית ויצירת שינויים מהירים בעזרת כוחו של התת מודע.

במקביל, פועלת תכנית המסע אל ההר עבור צוותי חינוך לצורך הקניית כלים להתמודדות עם תלמידים בעלי קשיים רגשיים, חברתיים והתנהגותיים. הצוותים נהנים מהיכרות טובה יותר עם עצמם ועם הכוחות הקיימים בהם לצורך הכלת התלמידים.

אני וצוות המנחים שלי, פועלים מתוך תחושה של שליחות וסיפוק למראה התוצאות הנפלאות שמגיעים אליהם בבתי הספר בהם מועברת התכנית.

 

בידידות, עירית משה זגרון